Ingridträning 27/9

/ Allmänt / Kommentarer 0
först ut på träningen var Lotus, vi gjorde mest basic övningar eftersom jag tycker han blir stark och inte riktigt lyssnar på mig. så då låg vi på en volt och gjorde halt vid fyra tillfällen. vi jobbade också på att flytta bakdelen utåt på den öppna delen av volten. till sist så jobbade vi med galoppen, vi gjorde några fattningar och fokuserade mycket på avsaktningarna. Jag är nöjd över Lotus, det är mycket att jobba med och vi har en lång väg kvar, men vi har ju kommit en bit på vägen iallafall! 
 
Sen var det dags för Akleja, det var en ganska stor skillnad från förra träningen! jag känner att jag har hittat knappar på henne nu och jag kom åt hon mycket snabbare nu. Förra träningen så jobbade vi mycket med att hon skulle reagera när man ville att hon skulle gå fram och att i galoppfattningarna så ska hon inte stampa igång den med bakbenen. Det var mycket skillnad! Nu reagerade hon på en gång och galoppfattningarna var mycket bättre på en gång. samma arbete här, flytta ut bakdelen och så när vi jobbade på volten så hade vi en minivolt i volten. När man kom ut ur "minivolten" så fattade man galopp och galopperade ett halft varv. Jag hade en bra känsla genom hela träningen, det var roligt för det var skillnad på henne och jag kände att jag hade hittat fler knappar på henne. 
 
Så summan av kardemumman är att jag är nöjd över båda hästarna och det var en rolig dag på klubben!
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg?

Mail

Blogg

Kommentar