tömkörningen gick sådär..

/ Allmänt / Kommentarer 0
sorry för den ständiga frånvaron...  men när jag köpt en dator, vilket lär bli efter sommaren, ska jag börja blogga ordentligt, hoppas bara att jag kan hålla det löftet då.. 
 
Igår tömkörde jag Lotus, det gick.. sådär, han var på ett sådant där bushumör och lyssnade inte till 100%. men iallafall, gick runt travbanan och tämkörde han, tänkte att det är lika bra och skönt att vara ute! när jag precis började var det en som tränade sin travhäst, så då väntade jag tills hon hade kört klart och började sedan. Det gick bra i ett och ett halft varv. sedan så stannade han upp, tittade bak på mig och efter det, drog han bara iväg! Pang sa det bara och jag fattade inte riktigt vad som hände, men plötsligt höll jag inte i tömmarna längre.  jag började att springa efter honom, han sprang som tusan raka vägen till stallet och som tur var så var Ulrika ute och fångade upp honom, efter Lotus kom jag flåsande och höll på att dö av värme.  Det visade sig att hon med travhästen hade kommit ut igen, fast med en annan häst, vet inte om det var därför han drog iväg men jag tror också att han gjorde det bara för att jävlas med mig.
 
men jag tog in han i ridhuset och tömkörde en stund där. sedan så släppte jag han lös och han drog på världens bockserie! tror han hade lite överskottsenergi..  
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg?

Mail

Blogg

Kommentar