Akleja ingridträning 30 augusti

/ Allmänt / Kommentarer 0
Förra helgen var jag med på en dressyrträning på Akleja. det var första gången jag red för Ingrid Nyström och jag fick ett väldigt bra intryck av henne. Hon var lugn och förklarade på ett väldigt bra och utförligt sätt. Vi började med att trava runt hela paddocken för att få henne att komma igång i hela kroppen. målet med denna träning var att hon skulle komma fram för skänkeln och få hon att reagera framåt när man ville att hon skulle det. 
 
Vi började att jobba på volten, flyttade ut bakdelen för att få igång bakkärran och för att jag skulle kunna koppla ihop hennes kropp. sen så minskade jag traven några steg och tryckte sedan till framåt igen. Från början så var hon så seg. Hon sket i skänkeln och tuffade på i sin vanliga takt. Men efter ett tag förstod hon vad vi ville och då gick det mycket mycket bättre! Sen så jobbade vi med galoppen litegrann. Hon blev lite när jag fattade galopp så stampar hon iväg med bakbenen och sen kommer galoppen. så ska det ju inte vara och då skulle jag hålla henne lite mer i själva galoppfattningarna för att få den här mjuka och smidiga starten.  det gick väldigt bra i båda varven, speciellt nöjd är jag med högergaloppen för den har hon lite svårt för!
 
Jag är väldigt nöjd över denna träning, fick en bra känsla och så fick jag många bra tips om vad jag ska jobba vidare på, Ingrid-träningen får 5 av 5 toasters av mig! 
 
 
har tyvärr inga bilder eller filmer än, lägger upp dom när jag får dom! 



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg?

Mail

Blogg

Kommentar